vrijdag 24 oktober 2014

Depay voelt zich meteen weer 'de oude' na rentree bij PSV

Depay voelt zich meteen weer 'de oude' na rentree bij PSV 

Memphis Depay maakte donderdag bij zijn rentree voor PSV meteen het verschil. Na bijna zes weken blessureleed scoorde de international in het Europa League-duel met Panathinaikos (1-1).
"Ik voel me weer de oude. Het was alsof ik vorige week nog gespeeld heb" zei Depay na afloop in Eindhoven.
De 21-jarige buitenspeler liep vorige maand tegen PEC Zwolle een liesblessure op. Bij zijn terugkeer in de basis maakte hij tegen de Grieken voor rust de 1-0 en vierde dat door zijn shirt uit te trekken.
"Daar kwam wat emotie bij kijken. Het is geen kleine blessure die ik heb gehad en ik ben niet vaak geblesseerd. Ik vond het de afgelopen weken daarom moeilijk om toe te moeten kijken bij PSV en ook om Oranje te zien spelen", vertelde Depay, die het weinig kon schelen dat hij geel kreeg na het juichen.
"Ik maak op dat moment de keuze om m’n shirt uit te trekken, omdat ik heel weinig kaarten pak. Je zult er dus niets van merken."
Depay deed daarnaast ook nog of hij een telefoon in handen kreeg. "Ik belde mijn moeder om te zeggen dat ik terug ben. Ik had haar niet verteld dat ik zou spelen. Of ik ook de bondscoach wilde bellen? Nee, maar die zal het ook wel hebben gezien.''

Onvolwassen

De treffer van de aanvaller leek lange tijd ook de winnende te worden, maar drie minuten voor tijd maakte Nikos Karelis de 1-1 voor Panathinaikos. Volgens Depay, die na 67 minuten gewisseld werd, riep PSV het onheil over zichzelf af.
"We hadden ze voor rust plat liggen. Ik denk dat ze een beetje bang waren. Maar in de tweede helft voerde niet iedereen zijn taak uit, dat heb ik na afloop in de kleedkamer ook gezegd. Sommige spelers liepen waar ze wilden. Dat kan niet."
"Heel onvolwassen. En ook heel zuur. Daar moeten we het morgen over hebben."
bron: NU.nl/Rypke Bakker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten